Sinds onze lancering van de Plein-app heeft deze altijd goed gepresteerd, maar doorlopende verbeteringen maakten de applicatie nog krachtiger. Zo bleek dat de app soms nog te traag was en dat de ervaring niet altijd consistent voelde met de website. Ook misten onze eerste MVP-versie enkele functionaliteiten die wel op de website beschikbaar waren, zoals het snel terugzien van eerdere bestellingen. Bovendien wilde Plein de app als verkoopkanaal beter gebruiken, met gepersonaliseerde meldingen en snellere bestelprocessen.
Wat is nodig om klanten sneller hun producten te laten bestellen, maar ook dat de app zich meer als een vertrouwde winkelomgeving aanvoelt? De oplossing moest simpel zijn, maar impact hebben. En dat was precies wat we voor Plein ontwikkelde.
Stapsgewijs bouwen naar een volwaardige app
Het startschot voor de Plein app begon al in 2022. We begonnen met een Minimum Viable Product (MVP), ofwel een snelle versie van de app die vooral de basisfunctionaliteiten bevatte. De app had alles wat je nodig had om te bestellen, maar sommige zaken liepen nog via de website.
Het doel nu was ook duidelijk: zorg ervoor dat klanten niet de app verlaten om verder te gaan op de website.